BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 25 december 2009

Sista minuten flyg till Peru existerar icke

Idag har jag ångest.

Jag kan inte sluta tänka på hur exakt det ska gå till att ta mig härifrån till min älskade.
Det finns inga sista minuten flyg till Peru. Inte till resten av Sydamerika heller.

Jag har kollat alla möjligheter som finns, om det finns billiga resor till grannländerna, bara jag kan ta mig till rätt kontinent skulle resten lösa sig.
Men nej, en tusenlapp kan jag max spara, och det skulle ändå jämna ut sig för jag måste ju ta mig från grannlandet till Peru.
Ångest.

Det är bara pengar som är problemet. Papperssedlar och kronor.
Och flygpriserna stiger för varje dag som går, mitt blodtryck likaså.

Det första jag gjorde imorse var att kolla min mail. Jag hoppades att det skulle stå:
"Jag pengar i julklapp, vi har råd att boka en biljett!"
Men vi behöver 8.000kr... Vem försöker jag lura?

Just nu är jag on the edge alltså, jag har gått igenom allt jag möjligen skulle kunna sälja här hemma, alla möjligheter att få ihop pengar, usch, det river i hjärtat.
Nu ska jag ta en cigg.

0 kommentarer:

Labels