BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 21 december 2009

Nudelkokning på g

Jag har lånat min systers mini pc att skriva på. Man orkar inte springa mellan köket och rummet när man kokar nudlar. Och sen är det ju himla viktigt att dom kokar i exakt 3 minuter, de blir ju så sladdriga annars.

Jag älskar förövrigt denna totalt näringsfattiga maträtt. Jag skulle kunna äta det jämt!

Idag vaknade jag rätt sent, inte okej, nu blir det bara ca 3 timmars dagsljus för min del.
Det är fruktansvärt rent ut sagt, det här mörkret tar sakta men säkert kol på mig.

Här hemma fixas det och fejas, mormor stryker, mamma målar sitt sovrum. Allt är lugnt och mysigt tills de får för sig att säga något till varandra.
Då de står i olika rum måste de skrika och de har båda så gälla röster.

Jag fick två mail av min älskling idag, han är på stranden non stop, det är så oerhört orättvist. Fast det som stör mig mest är att vi inte är med varandra. Såklart.

Nej, nu har osten smält perfekt på nudlarna, time to eat, tjingeling!

0 kommentarer:

Labels