BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 18 december 2009

Fusk-braten lever än!

Igår satt jag och min syster, 25 år och kollade på diverse folk på facebook.
Jag: "jag ska visa dig några riktiga fuskbrats"
Hon: "finns dom fortfarande?"

Är man 25 år har man varken koll eller något som helst intresse av vad 90-talisterna har för sig för märkliga saker.
Men visst finns dom kvar. I mängder.
Och de ser precis likadana ut i sina backslick frillor eller slarviga knutar.
Tänk er, hur besvikna de pengakåta fjortisar som följer med dessa bluff-killar hem till pojkrummet i radhuset, ett in-fist, svettdoftande rum med kallingar på golvet och på morgonen står mamma på nedervåningen och vrålar att frukosten är klar.
Dessutom jobbar han i kassan på ica. Och det har hon wasteat sin sista jordgubbe-kondom på.
Värdelöst.

Jag minns själv innan jag blev myndig och min syrra berättade om krogen. Wow, det verkade ju nästan som ett paradis.
Men besvikelsen blev stor, framförallt i de finare salongerna, och Peder Fogstrand var ännu fulare på nära håll och en tragisk symbol för hur det kan gå om man äter för mycket carpaccio och lever på pappas pengar.
Men han får ligga ändå, ovanpå anorektiker med löshår, jag undrar om revbenen håller?

Å andra sidan låter vi de hållas i sin låtsasvärld ett tag till, vi har trots allt tillåtelse att vara unga och naiva ett tag till. Verkligheten är ändå så hård.

Nu ska jag hursomhelst dricka kaffe.
Jag kan inte sova på nätterna pga kylan, jag kan inte äta förrän kl 3 om dagarna (medicinen tar bort all matlust)
Med andra ord; jag har mått bättre.

0 kommentarer:

Labels