BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 2 december 2009

Min bror, den nya Anna Skipper

Jo, det är helt sant, min ketchup-bror har blivit helt paranoid vad gäller E-nummer.
När vi skulle köpa falukorv lusläste han innehållsförteckningarna och ratade alla med skumma ingredienser.
Bra tycker jag, fast jag är ju världens snåljåp när det kommer till mat, så jag tar alltid det billigaste som innehåller flest tillsatser.
För er som inte har smakat riktig falukorv utan e-nummer kan jag ju tala om att det går knappt att jämföra. En helt annan smak och konsistens och väldigt, väldigt mättande.

Idag började jag dagen med en powerwalk igen. Inte för att det är kul på något sätt, men ett härligt sätt att starta dagen. Om man har träningen avverkade på morgonen behöver man inte tänka mer på den saken.
Dessutom är det lättare att fortsätta med träningen om det är 30 min promenad varje morgon än om det innebär 2 timmar på gymmet.

Och morgonciggen sparar jag till efter promenaden och då smakar den förbannat gott vill jag tala om.

Eftersom jag har normaldos nu i medicinen har jag massor med härlig energi, så jag städade köket och mitt rum (som mina övriga familjemedlemmar använder som någon form av förvaringsrum *morra ilsket*)

Igår rannsakade jag mig själv och kom till insikten att jag är ett svin på många sätt. Fastän det inte är min egentliga mening, men det blir så.
Jag är rädd för det mesta, framförallt konflikter, väldigt rädd.
Och de jag har sårat kan ju aldrig förstå hur ofta jag tänker på dem och hur mycket jag ångrar mig.
Men vad spelar det egentligen för roll när jag gör om samma misstag om och om igen.
Inte ett skit, faktiskt.
Det är därför de klarar sig bättre utan mig.

0 kommentarer:

Labels