BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 21 december 2009

Jehåvas kom tillbaka

Samma personer, och en jättegullig tjej, alla i min ålder.
Det vart inte så mycket gud-snack, jag har lovat att komma på frågor tills de kommer nästa gång.

De är faktiskt oerhört intressanta att diskutera med. Åtminstone om man har varit med. Då har man så mycket frågor man undrar över, varför det är si och varför det är så.
Jag vet ju att deras slutgiltiga mål är att jag ska följa med på ett möte, vilket jag inte tänker göra.
Men ändå.

Min personliga gudstro är följande:
- jag tror på att en gud har skapat universum och gett evolutionen hjälp på traven
- jag tror på att han har finslipat människan lite, men att vi ändå kommer från apor
- jag tror att guden inte är så närvarande här på jorden, han eller hon låter oss sköta vårt för att sedan ta hand om spillrorna efter döden
- jag tror att gud kan vara en hon eller han
- jag tror att gud ser till människans innersta och inte bryr sig om petitesser som sex innan äktenskapet eller vilken mat man äter
- det min gud upphöjer högst av allt är kärlek

Så nu vet ni.

0 kommentarer:

Labels