BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 19 december 2009

I väntan på mormors mat

Nu sitter jag här med kurrande mage, mormors fantastiska mat väntar, det är bara mamma som fattas, hon är på väg hem från jobbet.
Mormor har satt upp en ljusslinga och lite julgranskulor i mitt fönster, gudars så mysigt det blev här!

Jag försökte blogga med ipoden eftersom jag egentligen inte orkade befatta mig med min efterblivna dator, men min ipod ville inte få fram text-fuktionen när man skulle skriva, så det sket sig.

Shoppingturen var helt okej, det var ungefär så kaotiskt som jag förväntat mig, jag var ganska irriterad mot slutet. Det enda jag köpte var ett vykort, men det var givetvis mysigt att umgås med min syster.
Och på hemvägen träffade jag min bästa vän och hennes kille. De har också ett distansförhållande, han bor i London och har en såndär fin brittisk accent.
Jag är himla avundsjuk på att de kan hälsa på varandra för ett par hundralappar.
Tänk om jag och Boli hade haft det så.

Hursomhelst, imorgon ska jag till stallet, redan kl 10 ska jag möta upp ägarinnan.
Men det är okej för min del, det är trevligt att vara ute medan det är ljust.
Vi ska sätta på broddar på hästskorna så att det går att rida i halkan.

Så ikväll blir det en myskväll med godis och tv-tittande.
Nu ska jag ta en cigg för jag är av någon anledning jävligt röksugen.
Tjingeling.

0 kommentarer:

Labels