BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 13 januari 2010

Om bloggkommentarer

En sak jag länge har funderat över är varför många bloggare skriver frågor till sina läsare.
Jag betvivlar starkt att de bryr sig om att svara eller ens läser svaren.

Exempel: "På julafton brukar jag äta köttbullar och vara med min släkt, hur brukar ni fira jul?"
Ponera då att jag skulle kommentera:
"Jo julen här börjar alltid mysigt med pappas släkt, tills morbror Ulf kommer in, packad som ett as och börjar kladda på min moster. Därefter utbryter ofta en vild dispyt mellan farbror Carl och morbror Einar om vem som tjänar mest pengar på sina företag.
Efter kalle, äter vi mat och min faster häller på sedvanligt sätt all julmust över sin make då han inte kan slita blicken från moster Helenas enormt stora pattar.

Chokladen brukar oftast ta slut fort då faster Berta som lider av hetsätningsproblem och svår ångest över att hon är 40 år, singel, abnormt fet och inte har några barn

Vid 9 tiden är slagsmålen i full gång och faster vrålar till sin man att hon vill skiljas och att han har en mikroskopisk kuk samt hon att hon har legat med hans bror, som olyckligtvis också befinner sig på samma fest.
Det är min jul."
(Nu går inte mina jular till så här dock)

Läser bloggaren? Bryr hon/han sig?

Om jag frågar saker så är det för att jag är genuint intresserad.
Och en sak till; det poppar till i mitt lilla blogghjärta så fort jag ser en kommentar.
Anledningen till att jag dock inte svarar är för att jag inte vet vart man svarar
a) i sin egen blogg
b) i den andres blogg
c) i själva bloggen

Och en annan fundering; bryr den som lämnar kommentaren sig om jag svarar? Går personen ifråga tillbaka och tittar?

Jag personligen blir lite pissed om bloggaren inte svarar på min kommentar, nästan frustrerad.
Jag lever icke som jag lär.

Förövrigt så läser jag inga stora bloggar, jag älskar vardagsbloggar men intressanta människor, men det jag undrar över; vad vill folk läsa från min blogg?
Vad är det mest intressant när jag skriver om?

Jag kommer aldrig kunna ge några bra klädtips, eller om vilket schampoo man bör använda.
Däremot kan ni få en inblick i det spännande landet Peru från och med den 1:a februari, så håll utkik här då!

Nu ska jag äta lunch och sedan bär det av till skolmöte.
Jag fick förresten jättebra respons från min klasskompis, hon var inte alls sur och förstod läget.
Nu är det bara hästägaren kvar. Det lönar sig att ta tag i saker.

1 kommentarer:

Rebecca sa...

Jag läser din blogg för att den är annorlunda, kärlek på distans är spännande. Dessutom innehåller den inte bara yta som många av modebloggarna. Och som svar på din fundering, jag går tillbaka och läser...och hittills har du varit väldigt bra på att besvara kommentarer i nästkommande inlägg =)

Labels