BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 12 januari 2010

Nyårslöftena uppfylls, ett efter ett...

Mina nyårslöften existerar visserligen inte.
Jag är av åsikten att man kan lika gärna göra en nystart en onsdag kl 3 mitt på året.

Det är bara helt vanliga löften.

Jag skall:
Vara ärlig mot mig själv och andra
Sluta undvika konflikter och saker jag är rädd för, i den mån det är möjligt
Ta tag i saker direkt.

Förut har jag;
Försonats med en vän som jag behandlat illa, trots att jag var rädd för att träffa henne face to face

Idag har jag;
- Mailat rektorn och två hjälplärare
- Mailat en i min klass angående flakpengarna

Kvar har jag;
- Maila en kompis jag har behandlat illa, nej två är det.
- Maila ägarinnan till min häst (som är sur på mig för att jag inte varit där på länge)

Varför införskaffar jag mig fiender ständigt och jämt?! Så sjukt onödigt!
Allt beror på min jävla konflikträdsla.
Notera att det står maila för jag vågar inte ta saker i verkligheten. Det får komma så småningom, jag tar en sak i taget.

Nu ska jag hur som haver ut på en promenix, jag vill inte hårdträna 1 dag efter magsjuka, men en promenad har aldrig skadat någon (om man bortser från alla tanter som druttar på arslet och bryter lårbenshalsarna på glansisen)

0 kommentarer:

Labels