BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 14 januari 2010

Men nu tog det stopp

...och DÄR tog min energi slut. Pang sa det.
Jag la mig en liten stund på sängen, kanske en kvart, sedan kom mamma hem.

Egentligen vill jag bara sova, men om man har svårt att somna om kvällarna är det inte världens bästa idé att sova på dagen *suck* hur ska jag stå ut tills dess.

Nåja, jag har hållt igång i 7 timmar non stop, det vore omänskligt att vara pigg resten av dagen.
Nu ska jag sätta mig ner lite med min religionsbok och sedan ut på en promenad.
Det är förövrigt ett jättebra tips för lata motionerare, på med kläder och jogging-skorna, musik i öronen och sen är det bara att gå ut genom dörren.
Jag går ca 30 min om dagen. Det räcker tycker jag.

Det är bättre att hitta ett motionssätt som faktiskt håller än att slänga dyra pengar på ett fancy gym som man måste åka till. Vem pallar packa träningskläder och ta sig till gymmet vareviga dag är man är helt slut efter skola och jobb?

På tisdag nästa vecka ska jag få följa med en annan klass till medicinska muséet i Uppsala.
Så oerhört snällt av läraren att bjuda med mig, det ska bli riktigt kul, min farmor har varit där och hon säger att det är ballt.

Nu är det 17 dagar kvar till Peru. Tänk vad fort tiden går!
Jag kryssar över dag för dag i min kalender, det är på något sätt så tillfredställande att kunna stryka ännu en dag.
Min älskling och jag har inte kunnats höra av så mycket då han måste dela ett trådlöst internet med övriga familjemedlemmar.
Han är nämligen i deras andra hus som ligger vid stranden, typ som sommarhus för oss.
Men inatt mailade han mig<3
Han har lovat att han inte ska pilla på mig medan jag pluggar, men jag vetefan om han kommer hålla det löftet och inte jag heller.

Abropå hjärtan, sånahär: <3
Jag fick en gång frågan "vad betyder det där som ser ut som en rumpa"
Haha, allt är i betraktarens ögon, ett hjärta för mig ett arsle för dig.

0 kommentarer:

Labels