BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 20 januari 2010

11 dagar kvar

Men just nu är jag mest inne i mina studier, på fredag gäller det!

Jag var precis ute och hämtade mina mediciner, har tagit dem nu men känner inget speciellt än.
Igår var jag på min troligtvis sista klassutflykt, med en annan klass.
Vi åkte till Uppsala för att gå på medicinhistoriska museet. En besvikelse för en morbid person som jag. Inga mänskliga kroppsdelar, bara en massa skalpeller och operationsbord från 1800-talet och en ovanligt oinspirerande guide som t.o.m lyckades tråka ut lärarna.

Det enda som väckte min uppmärksamhet var instrumenten som användes för att få ut foster när förlossningen ansågs vara livsfarlig för modern.
Jag har tyvärr inga bilder, men detta kan jag säga; var glada att ni inte ledve då.
Det var stora tänger och spetsiga instrument som troligen skulle upp i livmodern... Utan bedövning. Uuuuh!

Det som däremot var häftigt var domkyrkan. Där låg b la Sveriges första pimp begravd, Gustav Vasa, med sina bitches på var sin sida, till och med i graven.

Det är märkligt vad en kyrka kan frambringa, innan vi gick in var alla glada och oseriösa.
Men den atmosfären påverkade oss alla och det slutade med att vi började diskutera livet och döden.
Det blev nästan för djupt och obehagligt till slut.
Så vi gick ut och avledde tankarna med en cigg.

Nu ska jag göra om kaffet, det blev nämligen blaskigt och jag hatar blaskkaffe, eller änglapiss som min farmor säger.
Sedan ska jag plocka i ordning på rummet, jag kan inte plugga om det är rörigt runtomkring.

0 kommentarer:

Labels