BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 21 januari 2010

O snap, Jesus!

Imorgon är dagen D, min första tenta.
Jag känner mig nervös och pirrig på ett bra sätt, just nu sitter jag i vanlig ordning med en kaffe.
Jag älskar kaffe, smaken, känslan, allt! Jag sörplar i mig flera koppar om dagen, men första koppen är helt klart godast.

Idag är det 10 dagar kvar tills jag åker, kan ni förstå?
10 dagar! Helt otroligt.
Min älskade var på metallica konsert igår, fatta hur avundsjuk jag är!
Vi hann prata lite på msn igår, mitt julkort har förövrigt kommit fram, det tog bara sisådär en månad, men det kom fram.

Tidskillnaden kan vara lite jobbig, för när jag är trött och ska sova så loggar han in och är jättepigg och vill prata massor.
Peru ligger 7 timmar bakåt i tiden.

Jag måste bara dela med mig av mitt nyfunna favo-citat ur bibeln.

Det var en kvinna som hade varit otrogen och skulle stenas, men så kom Jesus och sa:
"Den som är fri från synd kan kasta första stenen"
Såå klockrent, fattar ni hur ägda alla idioter som riktigt längtade efter att stena henne till döds blev.
Och det ligger något i det citatet, man är så jävla snabb att döma andras handlingar och helt glömma bort alla fel man själv gör.

Kvinnan gick i alla fall fri.
"Gå nu och synda inte mer"

Sedan undrar jag hur en människa överhuvudtaget kan klara av att kasta stora stenar på någons huvud och se denne plågas till döds, det övergår mitt förstånd, det jävliga är att det fortfarande förekommer.

0 kommentarer:

Labels