BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 11 februari 2010

Hemlosa hundar

Har i Peru finns massvis av hemlosa hundar.

I det har kvarteret ar det fula smahundarna som har hem, skaller som fan gor dom ocksa, men iallafall, tillbaka till amnet.

Har finns en hemlos Siberian Husky, riktigt fin med ljusbla ogon.
Ar det inte en konstig kontrast anda, jag menar inte att rashundar ar mer varda an andra, men i Sverige betalar man over 10.000kr for en Siberian, har kutar dom omkring smutsiga pa gatan.

Aven andra renrashundar, oftast stora, antar att det ar dom som folk trottnar pa.

Hade jag kunnat hade jag tagit med en hem till Sverige till John och pappa.

En annan marklig sak, Bolis kusin har 7 hundar (ingen kastrerar hundarna har)
Som bor pa bakgarden, de ar helt hysteriska nar man kommer eftersom ingen agnar nagon tid at dom, klappar, kelar etc.
Sa fragade jag
"Men hur gar ni ut med alla?"
"Dom har aldrig varit ute"

Hur kan man aldrig ga ut med sina hundar?! Helt ofattbart, de bor i sin nerskitna bakgard.
Sorgligt tycker jag, men hemlosa barn ar saklart annu varre.

0 kommentarer:

Labels