BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 3 februari 2010

Glassbilar och fotboll

Jag maste saga att skvaller mailen lyser med sin franvaro.
Har i Peru ar allt prima, som jag sa ar det kvavt som i en djungel, och jag forsoker med alla medel halla frisyren i schack men det gar bara inte.

Det ar framforallt haret runt ansiktet som star at alla hall och kanter, men jag overlever.

Jag och Boli haller oss mestadels inomhus, har ar det inte som i Sverige, att man ska "ta vara pa det fina vadret", sa lange man inte har tillgang till nagot att bada i har man inget annat val.
Det spelar ingen roll om man ar inne, ute, i skuggan eller i solen, overallt ar det lika hett och klibbigt.

Det blir nog sa att vi aker till strandhuset nar Bolis bror kommer hit, dvs till helgen.
Den 5e firar vi forresten 6 manader.

Just nu kollar Boli pa fotboll och jag passar pa att skriva lite har.
Vi har det hur mysigt som helst, just nu traffar vi knappt nagon fran hans familj eller hans kompisar, men det kommer finnas tid for det med.

Snart ska vi ut pa en liten promenad igen, det blaser ratt mycket nu vilket ar helt UNDERBART!

Och varje dag efter lunch tar vi en tupplur som tva pensionarer, det kan knappast bli battre an sahar.
Eller jo, ett hav att doppa sig i, sa vore allt perfekt.
Fast arligt talat, att vara i Peru, med den jag alskar ar perfekt!

Jag tanker pa Daniel nar jag sitter har med Boli, ni ar ratt lika fotbollstokiga, just nu sitter han och svar och ar helt inne i matchen, hahaha!

I Peru saljer man glass fran cyklar, det ser helkul ut, overallt finns dessa cyklar med glasslador pa och tutorna de har later som nagon stryper en kalkon ungefar, hemglass, slang er i vaggen!

Nu ska jag kila, puss och kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte bara lata sig...plugga också!!!!!
Mormor hälsar hon är telefonen just nu...och jag läser din blogg.
Kram Mam

Anonym sa...

...Ska hälsa från Ville...just nu har han en hårdhänt session med dina sköldpaddstofflor. Jag ska rädda dem innan jag går och lägger mig.
Kram Mam

Labels