BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 10 mars 2010

Jag kan inte lyfta barn

Det är sant, jag vet inte hur man lyfter eller håller ett barn.
Framförallt så vågar jag inte eftersom jag är livrädd att tappa ungen.

Boli skrattade ganska gott första gången jag lyfte hans syster eftersom jag höll helt fel.
Han försökte hela tiden få min att lyfta upp hans syster men jag vägrade, tänk om hon är för tung och jag tappar henne?

Min hand med barn är verkligen helt urusel, jag vet inte hur man pratar med barn, om jag träffar på en liten unge säger jag typ:
"Hej hur är läget?" sedan går jag därifrån, det känns så löjligt och jag vet varken hur man leker eller pratar med barn.

Däremot har jag en kompis som verkar vara född till mamma. Hon vet precis hur man pratar med barn, hur man lyfter, matar och tröstar.
Jag undrar vilka faktorer det är som gör att t.ex jag är helt tafatt när det kommer till ungar och andra agerar helt naturligt?

Sedan är jag rädd för att få ungen att gråta också, det är så pinsamt när man tar upp barnet och det börjar asböla. Då känns det som det var ens eget fel och att barnet hatar en.

Jag lär mig nog när jag får egna knoddar.


Bildbevis på att jag trots allt kan få barn att skratta.

0 kommentarer:

Labels