BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 10 mars 2010

Händelserik morgon och fertilitet

...Eller inte, bara min mysiga vardag som jag trivs i faktiskt.

Min bror som bor här tillfälligt gick inte till jobbet idag för han mådde inte bra. Så han gav mig pengar och jag begav mig ut på en morgonpromenad för att köpa kaffe, bröd, snus och cigg.

Sedan dess har han distraherat mig från mitt skolarbete ;) skämt åsido, det är trevligt med sällskap.
Jag har suttit med samma uppgift i åratal för min hjärna är så full av tankar, av ett specifikt skäl jag inte tänker nämna här. (Åh vad jag hatar när folk gör så, man blir ju så nyfiken och irriterad, jag är en sann hycklare.)

Anyway, vi ska fira min syster idag. Egentligen fyller hon år imorgon, men då ska hon upp till Åre och frysa arslet av sig med sitt jobb. Stackarn.
Så idag blir det fika med släkten här hemma.

Jag förutspår att min mamma kommer drabbas av städmani så fort hon kommer hem.
Alltid när vi har gäster ska hela huset storstädas, mamma drar fram som en orkan med dammsugaren och domderar alla vad de ska göra.
Men tur är väl det, så att det blir fint här hemma.

Min syster fyller 26 år förövrigt. När jag var en sisådär 14 var jag bombsäker på att när jag är 26 är jag gift och har barn.
Dock har jag insett att 26 år är ingen ålder alls, min syster är mitt uppe i karriären och lär inte skaffa barn förrän hon är typ 35.
Jag har varnat henne för att fertiliteten sjunker drastiskt efter 30 och att hon inte ska vänta för länge. (Fast hon har en tendens att jämt göra tvärtemot så då lär hon väl vänta tills hon är 42)

Det är troligtvis därför barnlösheten ökar.
Jag menar då inte att man ska skaffa barn som en annan avelsko bara för att, men man ska ha i åtanke att den biologiska klockan tickar på hos oss kvinnor.

0 kommentarer:

Labels