BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 7 mars 2010

Första morgonen hemma

Jag vaknade klockan halv 4 inatt.
Just nu sitter jag bara och njuter av tystnaden och ljudet av tidningsprassel när min kanin möblerar om i sin bur.

Systrami ligger och sover fortfarande, jag ska strax gå in och väcka henne så att hon inte kommer försent till jobbet.

Planen för idag är att skriva klart en uppsats och bara ta det lugnt hade jag tänkt.

Hemresan var inte alls särskilt trevlig. På alla flyg jag har åkt mellan Peru och Europa har dom haft tv skärmar där man kan kolla på film. På detta usla flyg fick man lyssna på radio, väldigt generöst på en 11 timmarsresa.
I mitten på flygresan åkte jag på feber och frös något fruktansvärt hela resan och kunde inte sova en blund.

När jag äntligen var hemma i Sverige åt jag mammas gudomliga köttfärssås, skålade champagne med familjen och sen däckade jag i sängen med kläderna på vid 16:00 tiden ungefär.

Det är därför jag vaknade så tidigt.

Jag har haft en mysmorgon med mamma, ätit gröt, druckit kaffe och pratat. Sen ringde också Boli och det kändes underbart att höra hans röst.
Otroligt nog är vi inte alltför nere, visst saknar jag honom något fruktansvärt men ändå, vi börjar vänja oss och dessutom är det inte alltför lång tid kvar innan vi ses igen.

Nu ska jag nog väcka min syster och vänta på att Elin ringer, vi har inte pratat på en månad.

0 kommentarer:

Labels