BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 11 mars 2010

Frågestund och dagböcker

När jag var 14 år kunde jag tydligen bli mätt på en påse minimorötter och godis. Wow. Inte konstigt att jag vägde 50kg.

Nu sitter jag här och sörplar på min andra kopp kaffe och är slightly speedad.
Jag har funnit nöjet i att läsa igenom gamla dagböcker.
Mönstret ser ungefär ut såhär;
Fram tills 13 års ålder = bekymmerslös och naiv.
Därefter = alla småsaker blir jätteproblem.
Underbara tonår. Jag vill aldrig tillbaka.

Jag spanade in en blogg, med absolut inga kommentarer, varpå skribenten skriver:
"Nu ska jag ha frågestund, fråga vad ni vill"
... Fortfarande inga kommentarer.

För att en frågestund överhuvudtaget ska fylla sin funktion bör man väl ha etablerade läsare? Eller iallafall en kommentar.

Själv har jag ingen aning om hur många läsare jag har, det går inte att kolla på blogspot.
Jag ser bara bloggen som en underbar ventil eftersom jag älskar att skriva.
Jag är även medveten om hur tidvis ospännande inläggen är, men mitt syfte är i första hand för min egen skull.

Sedan om man hittar likasinnade eller lyckas inspirera någon är det en jättebonus.
Men att fråga om frågestund skulle jag endast våga mig på om jag hade minst 10 kommentarer per dag.
Det skulle kännas lite patetiskt annars.

1 kommentarer:

L sa...

Hej Emma! Jag följer din blogg och tittar in titt som tätt (det var jag som också har en peruansk kille). Jag tycker att det är jätte spännande att läsa om hur det går för dig och din kille, jag önskar er verkligen allt väl. Förstår om det känns lite tufft att inte träffa honom nu men tänk på att du nu kan faktiskt börja räkna ner dagarna igen, jag menar tills ni ses igen =). Önskar dig en underbar helg och tittar in snart igen!

Labels