BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 26 oktober 2009

Stranden

I sondags akte vi hem fran huset pa stranden.

Det var helt underbart dar, bara nagra meter till havet.

Vi tog en heldag pa stranden med hela Bolis familj och Boli larde mig att surfa, det var fanimig bland det roligaste jag har gjort!
Att aka pa en enorm vad anda in till strandkanten i galen fart, jag skrek av gladje :D

Vattnet i havet var helt okej, jag trodde det skulle vara iskallt men det var helt klart "badbart", ar man som jag sedan liten van att bada i kalla sjoar ar detta ingenting.
Sedan lade jag mig och solade en stund och fick jattemycket farg, men det spelar ingen roll for jamfort med Peruaner kommer jag foralltid att se ut som en blekfis.

Pa en av kvallarna i strandhuset sa satt jag, Boli, Bolis kompis och Bolis pappa och drack.
Dessa manniskor kan seriost halsa tre flaskor vodka straight utan att kanna nagot, och ni vet ju alla hur lattpaverkad jag ar, speciellt eftersom jag inte har druckit pa evigheter.
Dock gjorde jag inte bort mig, jag bara upprepade lite meningar och fnissade at precis allting, men det gjorde a andra sidan resten av sallskapet ocksa.

Just nu ligger Boli och sover, han satt uppe till kl 5 igar och gjorde ett skolarbete, nu ligger han har och sussar sa sott, man har lust att bara kasta sig over honom och ge honom fem miljarder pussar, har aldrig sett nagon som ar sa gullig nar den sover.

Nar vi kom hem fran strandhuset bar det av till en metalkonsert med Bolis favoritband, Stratovarius.
Jag tog i hand med sangaren (han strackte sig ner till publiken, tjooho!) och fick dessutom ogonkontakt med keyboardspelaren nar jag vralade:
"FAN VAD BRA!" mellan tva latar, eftersom han ar svensk, han tittade pa mig, sparrade upp ogonen och log.

Jag har atit ute pa restaurang varje dag har i Peru, utom tva, helt galet.
Jag kommer troligtvis komma tillbaka till Sverige med en del extra kilon, jag och Boli myser mest och ater absolut inte enligt tallriksmodellen ;)
Jag har heller inte druckit vatten pa dessa tre veckor, utan dricker lask varje dag (OH NO, ANNA SKIPPER COME SAVE ME!)

Helt arligt skiter jag i det just nu, jag lever livet har och det ar underbart, jag kommer val anda hamna i en depp-svacka nar jag maste lamna Boli och darmed ligga och bola en manad i strack och da troligen inte kunna ata sa dar jattemycket.

Jag tanker ofta pa er alla dar hemma, jag saknar er sa oerhort mycket.
Tanker ofta pa saker som jag hade velat att ni skulle se har, fortsatt att maila mig, da blir jag glad.

Varma halsningar fran andra sidan jorden!

1 kommentarer:

Sessan sa...

Du verkar ha det helt underbart. Så härligt att du är modig som reser till en helt annan värdsdel och det är så fantastiskt kul att läsa hur lycklig du är. Äntligen! Det är du värd.
Sessan

Labels