BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 16 oktober 2009

Machu Picchu

Sa antligen ar vi i byn nedanfor Machu Picchu, vi har precis badat i sana har heta "kallor" ungefar som dom som finns i Ungern.

Imorgon kl 04:30 stiger vi upp och borjar var vandring till Machu Picchu itself.

Resan hit var en underbar pars.
Vi akte buss i 6 timmar pa smala bergsvagar utan staket, med motande trafik dessutom.
Men i gengald fick vi se saker som jag bara trodde jag skulle fa se pa film.
Banantrad, palmer, papegoj-blommor i sitt vilda tillstand, berg sa enorma att man kande sig som en liten myra, kladda med grona trad.

I dessa landskap fanns pa vissa stallen enstaka hus, och da menar jag MITT ute i INGENSTANS! Alltsa stallen dar det inte fanns nagonting, inte ens en unken vag.
Helt otroligt, hur kan de leva dar?

Pa vagen traffade vi pa ett par rodkindade barn pa ett raststalle, de var hur sota som helst, och jag blev fotad med dom, for en liten slant saklart, for oss typ ett ore, for dom ganska mycket pengar.

Nar det antligen var dags for lunch drabbades jag av varldshistoriens varsta rannskita, jag grat for att jag hade sa ont i magen och spenderade hela lunchen pa en toa och toaletterna dar ar inte roliga kan jag tala om.

Men min alskade Boli rusade till ett apotek och fixade diarre-medicin och vatske-ersattning, han offrade sin lunch for att kurera mig (vilken pojkvan jag har!)

Nyligen at vi lunch pa en restaurang med en stor brasa i mitten, helt underbart.

Jag kan aldrig beskriva hur vackert det ar har, vi ar omringade av stora, statliga berg, det ar precis som pa ett vykort - fast verkligt!

Tack for alla kommentarer, jag laser men oftast nar jag sitter vid datorn ar jag sa stressad for att jag har en internet-tid att passa samt massor att beratta.

Iovermorgon kommer de mest fantastiska bilder uppladdas forhoppningsvis.
Tack for att ni laser, jag blir sa glad av att hora nagot fran er!

//Emsi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Emmaaaaaa :D

Förlåt, men jag måste erkänna att jag skrattade högt åt rännskitan. Fast det är ju inte kul och det låter lite hemskt, men det var bara hur du skrev det. Men bra att han räddade dig iaf :D

Fan vad häftigt allt verkar, jag är så glad för din skull (och lite avis). Saknar dig! Hälsa världen därborta och ha det awesome!

PUSS <3
/carro

Anonym sa...

skönt att veta att du har det bra,

Labels