BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 15 oktober 2009

Rik pa karlek, fattig pa pengar

Dagarna har i Cuzco flyter pa och allt ar underbart.

Hotellet vi bor pa ar ett litet pittoreskt stalle, med stora trabjalkar i taket.
Det ar soligt hela tiden har. Igar gick vi upp till ett stalle som lite liknar Machu Picchu, det ligger riktigt hogt upp, det ar typ 90 graders lutning hela vagen upp, de flesta tar taxi men jag och Boli GICK hela vagen!

Det var helt fantastiskt, vi tog massvis med bilder som jag ska lagga upp sa fort vi ar tillbaka i Lima.
Vi hade utsikt over hela staden, vi sag till och med Anderna med snon och allting!

Pa hemvagen stotte vi pa en kvinna med en lama-bebis, det finns massvis av sana som gar runt med lamor som man far halla i och lata sig fotas med.
Gissa tre ganger vem som var helt lyrisk nar hon fick halla i en lama-bebis? ;D

Imorgon drar vi till Machu Picchu, dock kommer jag vara helt pank efter det.
Problemet ar att de tar nastan tredubbla priset for turister jamfort med Peruaner, vilket ar synd. Jag far klara mig utan pengar helt enkelt, jag ar rik pa karlek i alla fall!

Men det gramer mig lite att jag var tvungen att slanga alla pengar jag hade pa studenten, jag hade hellre haft mer pengar har.

Vi far se om jag har rad att komma tillbaka med presenter, forhoppningsvis kan jag kopa nagot litet till er alla, for det vill jag garna.

Alla har ser ut som riktiga indianer, sa man kan lugnt saga att jag sticker ut.
Jag kommer troligtvis inte kunna skriva sa mycket mer forran jag ar tillbaka i Lima, men da kommer jag ocksa kunna lagga ut bilder, sa hall koll pa bloggen tills dess!

Allt ar som en romantisk film har, den vackra utsikten, den livfulla staden med sin urbefolkning som saljer hantverk, kvinnorna som bar runt pa sina barn i langa tygstycken, barnen i sina traditionella drakter som bar runt pa bebis-lama som de satter stickade mossor pa (haha, hur gulligt som helst!) och sa jag och Boli som far uppleva allt detta tillsammans, finns nastan inte ord for hur lycklig jag ar har.

Nu borjar Boli pussa pa mig har, sa jag maste ga nu, saknar er massor!
Pussar //Er Emsi

PS. det finns aven godis med coca-blad i har, jag har inte testat dessa, det ar inte som knark utan anvands for att klara av hojdskillnaden. Nar jag kommer tillbaka kommer jag vara lycklig, brunbrand, rokfri och cola-torsk ;D haha!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ær också rik på kærlek men fattig på pengar...ska førsøka starta en insamling. Men skit i presenterna...bilder och minnen ær vad vi vill ha av dig nær du kommer hem.
Kraam Mam

Anonym sa...

Det låter som du har det underbart där. jag är en flitig läsare av bloggen kan jag lova. Hoppas du tänker på oss lite iaf, för det gör vi! Glöm inte det jag sa, det du alltid skulle bära med dig, No matter what. Vi saknar dig här. Puss och Kram Fia.

Anonym sa...

ååååååååhhhhh fan vad härligt, jag är så glad för din skull! :D Kan inte vänta på att se alla bilder! Hur länge stannar ni därborta?

PUUUUUSSSSSSSSSSSSS <3
/carro

Anonym sa...

I MISS YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOU! GLÖM INTE MIN KRAM:( 100 % kärlek i den! haha

Hälsa söta boli och akta så du inte behöver betala en extra flystol på vägen hem på grund av all cola som gjort dig tjockis :D

Puss på nosen

/Catharina

Labels