BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 21 oktober 2009

Hej sma fisar!

Boli ar pa universitetet igen, har har dom klasser pa morgonen och sen pa kvallen.

Som vi gor nastan varje dag sa var vi ocksa idag pa restaurang med Bolis familj.
Hans pappa Jorge, hans pappas tjej MaBel, deras dotter Bel, Bolis plastsyster som ar typ 11 och denna gangen lite fler slaktingar
(alltsa ursakta men det ar omojligt att halla reda pa alla namn och vem som ar slakt med vem, det ar liksom bara en stor grot)

Vi gick pa en skaldjursrestaurang, dar jag skulle fa smaka Perus specialitet, en fiskratt som smakade apa.
Jag gillar allt har men det var som at ata slembollar, men artig som jag ar tryckte jag i mig dessa trots att jag holl pa att spy och log (jag ar en valuppfostrad flicka serni!)

Dock sag dom att jag inte precis njot av maten och dom sa att det var forstaeligt, inte ens dom gjorde det i borjan.
De sa hela tiden "LOVA att saga till om du inte gillar for da bestaller vi in en annan ratt" men envis som jag ar mosade jag i mig maten.

I Peru nar man gar pa restaurang sa skickar man runt tallrikarna till varandra, vissa kanske tycker det ar konstigt men jag tycker det ar mysigt pa nagot satt, alla delar och alla far smaka av varandra.

Det gar absolut ingen nod pa mig har kan jag saga, dom trycker i mig mat mest hela tiden.

Och idag hade Bolis pappa kopt vaaaarldens finaste blomsterarrangemang till mig och stallt pa bordet, med rosor och liljor.
De ar sa otroligt gulliga har, det ar helt galet.

Ikvall ska jag och Boli pa bio, vi ska kopa den storsta popcornen och se Inglorious Bastards.

Men nu kara alskade vanner ska jag kila ivag och kopa cigg och roka, jag har bara rokt en cigarett idag sa jag haller pa att do nu.

Och en sak till; jag blir sa GLAD nar jag ser att jag har fatt mail! :D jag ska svara sa fort jag bara kan! Iiiih, saknar er massor.

1 kommentarer:

Sara sa...

haha, fan vad äckligt det låter! Finns det någon mat dom är grymma på? ;)

Labels