BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 10 november 2009

Viktiga saker för ett barn

Jag har funderat på en sak. När folk blir föräldrar så blir de ofta uppslukade av barnet, vilket är helt logiskt - givetvis!

Men när föräldrarna efter ett antal år har lagt ner hela sin själ i dessa barn, inte haft ett samlag på ett år och inte pussats på tre månader så har man helt klart lagt för lite energi på kärleken.

Det kanske är lätt för en som inte har barn att säga, men jag tror att det är oerhört viktigt att komma ihåg att man är ett par och inte bara föräldrar, för att korta ner det hela:
"Det finaste man kan ge sina barn är två föräldrar som älskar varandra" och jag håller MED!

Kommer någon ihåg hur varm man som barn blev i hjärtat när föräldrarna pussades? Det är äkta lycka för ett barn, så tänk på detta.

Anyway, jag dricker i vanlig ordning kaffe och är fruktansvärt trött. Jag hade skitkonstiga drömmar, vaknade av att jag pratade i sömnen och mumlade ett påhittat ord, när Rebecka stack in huvudet och sa:
"Det finns kaffe Emma" (något hon sagt upprepade gånger för att få liv i mig)

Vi har också eventuellt kommit på en lösning på reseproblemet, jag och Boli. Nämligen att han lånar pengar av sin pappa när hans pappa får lön, köper biljetten, jobbar in pengarna på sin pappas företag och sedan betalar jag av det när jag kan.
Allt går om man vill, och hans pappa saknar mig dessutom :)

Men fy vilket tråkigt inlägg, återkommer när min hjärna har vaknat.

0 kommentarer:

Labels