BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 19 november 2009

Kaffe och korsord is my saviour

I det här mörkret måste man sysselsätta sig med saker så att man slipper påminnas om att man bor i ett land där det blir kolsvart vid 3-tiden.

Den bästa tiden på dygnet är på morgonen, när medicinen slår till, jag gör en kopp pulverkaffe sätter mig på balkongen och röker.
Först får jag en niko-kick, sedan en energi-kick, och så börjar jag städa oftast.

Klockan 3, när det blir mörkt blir jag trött, då snackar vi inte lite småtrött utan sådär så man knappt kan hålla ögonen öppna, då hjälper inget kaffe i världen.

Jag har upptäckt min mani för korsord, så fort jag får tag på en tidning sätter jag igång.
Idag på tunnelbanan satt en man framför mig med en City-tidning och jag satt där som ett lejon som väntar på sitt byte. När han äntligen la ifrån sig den satte jag igång, men tyvärr har jag inte löst det.
Vad fan är "sysselsättning" på elva bokstäver? Jag har fått ihop _fla_d_jobb.

Just nu längtar jag mest efter att sova, men Carro ska komma förbi senare, imorgon åker hon till sin pojkvän i London.
Själv ska jag på inflyttningsfest och röja gärnet.

Jag längtar något fruktansvärt till Peru just nu, till solen, värmen, energin.
Men man måste trivas där man är placerad för tillfället dvs i mörka, usla Sverige.
Tur att pulverkaffe finns.

0 kommentarer:

Labels