BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 8 november 2009

Ledig och förvirrad

Idag är jag ledig.
Anledningen är att från och med nu och fem veckor framåt har jag ingen BUP.
Så idag hade jag tänkt att plugga, ut och gå (fy fan vad kallt) och städa på mitt rum (intressant).

Anyway, jag har kommit i något märkligt tillstånd, ungefär som en burfågel som precis har insett att världen inte är buren, utan finns utanför. Stampar otåligt runt i kalla Sverige, lider och sörjer att det är 4 långa månader kvar innan våren kommer.

Jag är så trött på gymnasiet med, jag har aldrig tyckt att det har varit kul. Aldrig. Jag längtar till jag kan börja studera på mina villkor i stället och eventuellt få de betyg jag förtjänar.
Just nu vill jag bara bli klar med skiten, och jag bryr mig inte nämnvärt om mina betyg blir usla, jag måste bort, detta fungerar inte längre!

Och vädret, behöver jag ens ta upp vädret? Ingen sol, träden är helt nakna och melankolin sprider sig lika fort som en förkylning på dagis.
Titta ut bara, hur står man ens ut? Det känns som att leva i en grå dimma i ett halvår.

Jag har så många problem jag måste hitta lösningar på, min spontana tanke är att dunka huvudet i en tegelvägg, men istället tänkte jag ta en morgonkaffe och en cigg.
Adjö.

0 kommentarer:

Labels